دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
موضوعات خبری
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

معرفی کتاب " رستم و سهراب از شاهنامه "

امروزه کودکان ما با قهرمانان و روشهای زندگی و فکری فرهنگهای ملل مختلف آشنا هستند و این بینش بسیار عالی است با این حال این مساله زمانی ناپسند می شود که آنان از تاریخ ، فرهنگ ، ادب و اساطیر غنی باستانی مان آگاهی کافی نداشته باشند یا حتی آنها را نشناسند ! حال چه کار از ما والدین و معلمان بر می آید؟ چه قدمی میتوانیم برداریم تا ارتباطی بین فرزندانمان و آثار برگزیده ادبی و فرهنگی گسترده مان برقرار کنیم ؟

رستم و سهراب از شاهنامه

ارزشمندی داستانها و درسهایی که در جای جای ابیات شاهنامه فردوسی بیان شده بر کسی پوشیده نیست، کتابی که از دستبرد زمان و جنگهای مختلف ، جان به در برده و در آشنایی ما با فرهنگ ، ادب ، هنر ، بینش ها و آیین باستانی ایران ، زبان و ادب فارسی و هویت ملی بسیار مفید و راهگشا است.

ما شاهد نسلی هستیم که به خاطر به کاربردن واژه های سنگین در کتاب های ارزشمند مان همچون شاهنامه ، دیوان غزلیات حافظ ، بوستان و گلستان سعدی و مثنوی معنوی ، کمتر به سراغ آنها می روند با اینکه اگر داستانهای شاهنامه یا مثنوی به زبانی ساده و راحت بیان شوند بسیار آموزنده ، جالب و خواندنی هستند.

کتاب " رستم و سهراب از شاهنامه " کتابی است جذاب و بازنویسی شده از اصل داستان " رستم و سهراب" شاهنامه که به خاطر روایت روان ، روشن و بدون حاشیه با استفاده از کلمات ساده و قابل فهم رابطه ی خوب و صمیمانه ای سرشار از حس پویایی و سرزندگی برای کودکان ایجاد میکند.

این کتاب داستانی حماسی درباره قهرمانی برجسته از نظر منش پهلوانی که به زورمندی ، بخشش و بزرگواری به نام رستم است که قدرت های خارق العاده ای دارد با این حال انسان است و جایز الخطا . او از بازی روزگار و دسیسه پادشاه توران بدون آنکه بداند در مبارزه ای تن به تن ، حریفی را شکست میدهد که آن شخص پسرش بوده که هرگز تا آن روز او را ندیده بوده است .

نویسنده این کتاب را به یاد داستانهای شبانگاهی پدرش از شاهنامه ، که آنها را به شکلی قابل فهم برای او تعریف کرده ، نوشته است . داستان رستم و سهراب را به صورت کوتاه و جالب بیان کرده است. هدف ایشان فراهم کردن زمینه ای است برای تمام کودکان که علاقه مند به آشنایی با کتاب پر افتخار شاهنامه و درس گرفتن از آن به زبان ساده هستند.

پرورش کودکان با آگاهی از اصالت خود و ریشه های کهن و غنی ادب و فرهنگ در ایران زمین و انتقال ادب و فرهنگ در چهارچوب ادبیات فارسی به نسل های آینده ، وظیفه ای است بر دوش والدین و مربیان .

معرفی نویسنده :

نام :  زهرا

نام خانوادگی : بیرانوند

از شهر: اندیمشک

کتاب هایی که چاپ کرده است:سوار بر اسب می اید .... رستم و سهراب از شاهنامه

چه سرگرمی را دوست دارید؟ مطالعه و نوشتن و تدریس کردن

چه ورزشی را دوست دارید؟ شطرنج

مطالعه چه کتاب های را پیش نهاد میدهید؟ کتابهایی که فرهنگ ایران را نشان می دهند

 


نویسنده: تیم تولید محتوا تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴:۱۰ دوشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۱۷ تعداد بازدید: 654

کلمات کلیدی: رستم و سهراب از شاهنامه ارشدان کتاب کتاب حماسی معرفی کتاب

Link: /news/معرفی-کتاب-"-رستم-و-سهراب-از-شاهنامه-"1.html

دیدگاه کاربران

بهناز سعادت :

کتاب رو خوندم خیلی خوشم اومد... موفق باشید نویسنده جوان

نادیا الماسی :

بسیااار عالییی

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
آیا شما روبات هستید؟ :
* ایران تایپیست هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد و تمامی مطالب ارسالی دیدگاه و نظر شخصی کاربران است.